Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enApplegate, Mary D.; Quinn, Kathleen B.; Applegate, Anthony J.
TitelBalancing Theory and Practice: A Study of Preservice Reading Textbooks.
QuelleIn: Journal of Reading Education, 26 (2001) 3, S.7-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigher Education; Reading Instruction; Reading Research; Teacher Education; Teacher Role; Textbook Evaluation; Theory Practice Relationship
AbstractArticulates the nature of the interactive/constructivist model, describes the role of the teacher in guiding and facilitating student growth, and derives principles of teaching that could serve as the basis for a systematic review of textbooks. Emphasizes the fact that teacher preparation programs must ready candidates to actively analyze, critique and monitor the lessons in light of their theoretical orientation. (SG)
AnmerkungenOrganization of Teacher Educators in Reading, Dewayne Smith, Managing Editor, 2211 N.E. Halsey, No. 11, Portland, OR 97232.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: